Typ Carpe Diem

 
Fattar inte, dagarna går så fort men veckorna går så himla sakta.
Igår flydde i alla fall jag och mina två närmsta vänner med tåget till Stockholm för en hel dag med bara shopping och skratt! Var riktigt skönt att bara få lyxa lite och åka bort mitt i veckan och bara få se andra gator och människor.
Dagen var i alla fall riktigt händelserik! Vi var uppe i Stockholm redan halv tio ungefär så började med en go´fika så man fick energi att gå i blåsten och snön, sen vart shoppingen igång. Tur att jag var där med just Lovisa och Sara för jag hittar typ inte ett dugg i Stockholm så hade dom tappat bort mig hade jag fortfarande varit kvar, så är lycklig över att jag sitter i min egna soffa idag!
Det mest läbbiga och händelserika på dagen igår var helt klart när vi gick mot centralstationen så började en kvinna gå fram mot Lovisa och typ skälde och morrade och jag fick bara en instinkt från någonstans så jag bara sprang och Lovisa efter och sen Sara och kvinnan springer efter oss en bit så fick definitivt puls på den!! Kom i alla fall hem välbehållna och med alla grejer som vi köpt så det var huvudsaken! Men nu tror jag att jag har totalt shoppingförbud till i februari och kanske mars..
 
Nu längtar jag bara tills imorn, äntligen fredag! Trots att alla dagar sen innan vi gick på "jullov" varit fredag. Varit på universitetet en- två gånger sen 21 December tror jag. Men nu har vi redovisat B-uppsatsen och på tisdag drar vi igång med C-uppsatsen. Vi börjar alltså sista terminen nästa vecka, termin sex. Tro mig det är gaalet!! Vi har snart pluggat tre år för att bli sjuksköterskor och ta hand om andras liv typ! Och jag är bara 22år, det skrämmer mig som tusan! Är jag ens redo? klarar jag av detta?
Men så imorn är det klassfest för att fira!! Känner mig värd det, jag låg på gränsen för att ens få göra termin sex nu så är överlycklig över att jag A L D R I G mer N Å N S I N behöver läsa statistik.. eller kvalitativ och kvantitav forskningstjosan! Så imorgon är det kalas och jag ska fira!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0